Šīs tīmekļa vietnes satura kvalitātes uzlabošanai un pielāgošanai lietotāju vajadzībām tiek lietotas sīkdatnes - tai skaitā arī trešo pušu sīkdatnes. Turpinot lietot šo vietni Jūs piekrītat sīkdatņu lietošanai.
A/S „LATVIJAS KUĢNIECĪBA” PEĻŅA PIRMAJĀ CETURKSNĪ - 7,6 MILJONI ASV DOLĀRU
Emitents Latvijas kuģniecība, AS (48510000VYR04HZGC213)
Veids Finanšu pārskati
Valoda LV
Statuss Publicēts
Versija
Datums 2009-05-26 15:54:11
Versijas komentārs
Teksts

Akciju sabiedrības „Latvijas kuģniecība” padome šodien, 26. maijā, ir izskatījusi un pieņēmusi zināšanai koncerna 2009. gada pirmā ceturkšņa rezultātus. Efektīvas izmaksu optimizēšanas rezultātā a/s „Latvijas kuģniecība” 2009. gada pirmā ceturkšņa neto peļņa veido 7,6 miljonus ASV dolāru, neraugoties uz tādiem ārējiem faktoriem kā zemā tirgus aktivitāte un krasais kritums kuģu frakts likmju tirgū.

Būtiski samazinoties ienākumiem no novecojušo a/s „Latvijas kuģniecība” flotē ietilpstošo kuģu pārdošanas, 2009. gadā gūtā peļņa ir par 7,8 miljoniem ASV dolāru zemāka, salīdzinot ar pagājušā gada pirmā ceturkšņa rezultātiem.

“Svarīgākais, ka arī ekonomikas recesijas laikā a/s „Latvijas kuģniecība” darbība nes peļņu, un rezultāts no kuģu darbības ir pat uzlabojies, ja salīdzinām ar pagājušā gada pirmo ceturksni. To izdevās panākt, pastāvīgi izvērtējot izmaksu lietderību. Tomēr jāatzīst, ka no ekonomikas lejupslīdes negatīvajām sekām izvairīties neizdosies arī mums, ņemot vērā, ka pasaules izejvielu transporta tirgū pieprasījums pēc tankkuģu nomas ir daudz zemāks par piedāvājumu, kā rezultātā krasi krītas kuģu frakts likmes”, norāda a/s „Latvijas kuģniecība” padomes priekšsēdētājs Māris Gailis.

2009. gada pirmā ceturkšņa beigās a/s „Latvijas kuģniecība” koncerna flotē ietilpa 32 tankkuģi, tajā skaitā trīs citiem kuģu īpašniekiem piederoši kuģi, divi gāzvedējkuģi un viens sauskravu kuģis. Rezultāts no kuģu darbības 2009. gada pirmajos trijos mēnešos ir 20,3 miljoni ASV dolāru, kas ir par 9% jeb 1,7 miljoniem ASV dolāru vairāk nekā 2008. gada analogā periodā. Pozitīvā rādītāja pamatā ir efektīva operatīvo izmaksu lietderības izvērtēšana un ekonomija. 2009. gada pirmajā ceturksnī kuģu neto reisu rezultāts ir 52,7 miljoni ASV dolāru - par 4,2 miljoniem ASV dolāru jeb 7% zemāks nekā 2008. gada pirmajā ceturksnī. 

Lielākā a/s „Latvijas kuģniecība” tankkuģu flotes daļa 2009. gada pirmajā ceturksnī tika nodarbināta laika nomā par likmēm, kas tika noslēgtas pirms pārskata perioda. Diemžēl jau pagājušā gada jūnijā tankkuģu pārvadājumu tirgos sāka iezīmēties negatīvas tendences, kas turpinājās arī 2009. gada pirmajā ceturksnī, spot (reisa nomas) darījumu laika nomas ekvivalentam sasniedzot līmeni, kurā frakts ieņēmumi ir zemāki par kuģa reisa izdevumiem. Straujā globālās ekonomikas atdzišana vienlaikus ar joprojām intensīvu kuģu jaunbūvju pieplūdi tirgū ir krasi samazinājusi pieprasījumu pēc tankkuģiem. Nelabvēlīgo ārējo apstākļu rezultātā a/s „Latvijas kuģniecība” koncerna 2009. gada pirmā ceturkšņa ieņēmumi no tankkuģu flotes darbības bija zemāki, salīdzinot ar iepriekšējā gada analogu periodu.

Abi a/s „Latvijas kuģniecība” koncerna flotē ietilpstošie gāzvedējkuģi „Kurzeme” un „Vidzeme” 2009. gada pirmajā ceturksnī tika nodarbināti laika nomā. Lai arī šī flotes segmenta peļņas rādītāji ir pozitīvi, tomēr tie nesasniedza pērnā gada līmeni. 

Arī a/s „Latvijas kuģniecība” koncerna flotē ietilpstošais vienīgais sauskravu kuģis „Telo” pārskata periodā strādāja laika nomā atbilstoši iepriekš noslēgtajam līgumam, valūtas kursa svārstību rezultātā uzrādot nedaudz zemāku rezultātu kā iepriekšējā gadā.

„Šajā visiem ļoti sarežģītajā laikā a/s „Latvijas kuģniecības” menedžments īpašu uzmanību velta diviem stratēģiskiem virzieniem – pirmkārt, īstermiņa izaicinājumiem, lai saglabātu maksimāli pozitīvus finanšu rādītājus un otrkārt, ilgtermiņa konkurētspējas veicināšanai, īstenojot flotes atjaunošanas programmu. Esmu pārliecināts, ka veiksmīgi risinot šo stratēģisko virzienu uzdevumus, a/s „Latvijas kuģniecība” būs labākās konkurences pozīcijās brīdī, kad sāksies pasaules ekonomikas atlabšana un izejvielu tirdzniecības intensitātes pieaugums,” uzsver Imants Sarmulis, a/s „Latvijas kuģniecība” valdes priekšsēdētājs.

Tankkuģu atjaunošanas programmas īstenošanas rezultātā a/s „Latvijas kuģniecība” koncerna flotes vidējais vecums ir samazinājies no 17,5 gadiem 2005. gada nogalē līdz 9,7 gadiem 2008. gada beigās, kopējai kravnesībai pieaugot no 1,01 miljoniem līdz 1,29 miljoniem tonnu.

Atbilstoši akciju sabiedrības „Latvijas kuģniecība” darbības stratēģijā līdz 2015. gadam ietvertajam tankkuģu flotes attīstības scenārijam turpinās vēl četru vidēja izmēra tankkuģu būve Korejas kuģu būves rūpnīcā „Hyundai Mipo Dockyard Co., Ltd". Pasūtīto tankkuģu jaunbūvju izmērs ir piemērots naftas produktu, ķīmisko kravu un augu eļļas pārvadāšanai.  

Pārskata periodā a/s „Latvijas kuģniecība” meitas uzņēmums SIA „LASCO Investment” pabeidzis ar a/s „Latvijas kuģniecība” pamatdarbību nesaistītu aktīvu iegādes darījumu un uzsācis darbu, lai izstrādātu ieguldījumu optimālu attīstības stratēģiju un nodrošinātu tās efektīvu īstenošanu.

Sīkākai informācijai:

Marita Ozoliņa-Tumanovska
Sabiedrisko attiecību un reklāmas
dienesta vadītāja
Tālr. 67020120, 29287169
E-pasts: marita.ozolina@lscgroup.lv

Pielikumi
LK_3men_fin_rez_2009_LV.pdf (288.70 kB)