Emitents | Grindeks, AS (5299006DWR32NKWM1O86) |
Veids | Finanšu pārskati |
Valoda | LV |
Statuss | Publicēts |
Versija | |
Datums | 2009-11-09 17:57:32 |
Versijas komentārs | |
Teksts |
Akciju sabiedrības „Grindeks” „NASDAQ OMX Riga” iesniegtais 2009. gada pirmo deviņu mēnešu finanšu pārskats liecina, ka „Grindeks” koncerna tīrā peļņa šī gada pirmajos deviņos mēnešos bija 1,74 milj. latu, kas, salīdzinot ar 2008. gada pirmajiem deviņiem mēnešiem, ir samazinājusies par 77,3%. Koncerna apgrozījums gada pirmajos deviņos mēnešos bija 38,55 milj. latu, kas, salīdzinot ar 2008. gada pirmajiem deviņiem mēnešiem, ir par 8,4 milj. latu vai 17,9% mazāks. Salīdzinot ar pagājušā gada periodu, peļņas rādītāja samazinājumu ir ietekmējušas arī apjomīgās investīcijas, kuru rezultātā par 17% ir pieaudzis kopējais nolietojums. 2009. gada pirmajos deviņos mēnešos „Grindeks” gatavo zāļu pārdošanas apjoms bija 34,75 milj. latu; eksporta apjoms uz NVS valstīm, izņemot Krieviju, bija 12,8 milj. latu. Ietekmi uz rezultātiem ir atstājis gan Krievijas un vairāku citu NVS valstu nacionālo valūtu vērtības samazinājums pret latu, gan arī vispārējs pieprasījuma samazinājums pēc medikamentiem. Papildu slodzi farmācijas ražošanas uzņēmumiem rada faktors, kas ietekmē visu gatavo zāļu tirgu - zāļu izplatītāju vēlme samazināt medikamentu krājumus noliktavās un pārcelt iepriekš saskaņotos iepirkumu termiņus. Trešajā ceturksnī lielākais gatavo zāļu pārdošanas samazinājums bija vērojams Baltkrievijā, Kazahstānā un Krievijā. Saspringtas ekonomiskās situācijas apstākļos apgrozījums Baltijas un citās Eiropas valstīs bija 4.3 milj. latu, kas ir vienlīdzīgs pagājušā gada pirmajiem deviņiem mēnešiem. 2009. gada pirmajos deviņos mēnešos aktīvo farmaceitisko vielu eksports sasniedza 3,8 milj. latu, kas ir par 2,5% vairāk kā 2008. gada pirmajos deviņos mēnešos. „Grindeks” valdes priekšsēdētājs Jānis Romanovskis: „Vasaras mēneši tradicionāli farmācijas biznesā ir mazāk ienesīgi, taču šogad mūsu rezultātus ir ietekmējusi arī globālā ekonomikas lejupslīde. Reaģējot uz tirgus situāciju, esam mērķtiecīgi pastiprinājuši mārketinga un pārdošanas aktivitātes, tāpēc jau oktobra rezultātos ir vērojamas pozitīvas iezīmes. Lai mazinātu riskus, mēs arī turpmāk pastiprināti veiksim ražošanas un resursu optimizāciju, samazinot izmaksas, un mērķtiecīgi diversificēsim biznesu, paplašinot produktu klāstu, palielinot pārdošanas komandas darbību esošajos tirgos, reģistrējot zāles jaunos, daudzsološos tirgos un nodrošinot ražošanas pakalpojumus arī citiem uzņēmumiem. Galvenais ir savlaicīga reakcija uz tirgus situāciju un pilnvērtīga visu savu priekšrocību izmantošana”.
Par „Grindeks” Kontakti: |
Pielikumi |